19 december 2010

Hej och Välkommen

Jag har nu bestämt mig att starta upp en blogg igen. Jag hade en på blogg.se förut och tyckte inte den sajten fungerade särskilt bra för mig. En av de största anledningarna till att jag valt att starta en blogg igen är för att om ett par veckor kommer jag ge mig ut på mitt livs största äventyr. Jag kommer snart berätta vad jag ska göra, men allt är inte riktigt klart ännu så mer information kommer. Jag tänkte ni skulle få bekanta er med mig med 59 snabba frågor.


1. Hur gammal är du om fem år? 30.
2. Vem var den sista du träffade? Min sambo Johan, annars var det syster Lina.
3. Hur lång är du? 165 centimeter.
4. Vilken var den senaste film du sett? Youth in revolt.
5. Vem ringde du senast? Min kompis Therese.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det löd "Vad fint" och var till min mamma som fixar med julklappar.
7. Vad är dagens planer? Eftersom klockan är ganska mycket nu så ska jag sova.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag föredrar att ringa, då får man svar snabbt som attan!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Separerade.
10. När såg du senast din mamma? Alldeles för länge sedan, typ en månad.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du idag? 10.30
13. Har du någon gång hittat en katt? Förmodligen.
14. Vilken är din favoritplats? Finns många, men hos familj och vänner har jag det bra!
15. Vilken plats föredrar du minst? Terrariet på Kolmården.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då jobbar jag förhoppningsvis och kanske har ett par kids som inte alls är jobbiga.
17. Vad skrämde dig som barn? Mycket. Jag var ett oroligt barn. Ormar. Doktorn. Döden. Att bli vuxen.
18. Vem fick dig att skratta senast? När jag tittade på YouTube.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Verkligen inte. Mina föräldrar har indoktrinerat oss barn med läckra vaxskivor som U2 och Noiseworks.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Båda. Men jobbar mest med laptopen.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på dagsform och årstid.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3 stycken.
23. Hur många landskap har du bott i? Småland och Östergötland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, men till mitt försvar fick jag vinterkräksjukan på fyllan. Jag insåg när jag hade kräkts i cirkus 10 timmar i sträck att det inte berodde på alkoholen.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag gillar ju strumpor jag.
26. Är du social? Ja, det tycker jag.
27. Vilken är din favoritglass? Half baked från Ben & Jerrys.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av CSN, åka på resa med mina vänner och spara!
29. Tycker du om kinamat? Ja.
30. Tycker du om kaffe? Nej.
31. Vad dricker du till frukost? Té.
32. Sover du på någon särskild sida? Ja, jag sover på höger sida.
33. Kan du spela poker? Nej.
34. Tycker du om att mysa? Mja, emellanåt kanske.
35. Är du en beroendemänniska? Nej, inte så mycket.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej jag tror inte jag känner några Valentinbebisar.
37. Vill du ha barn? Troligtvis, men om tio år. De är söta emellanåt.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Vänner och familj, konserter och resa.  
42. Äger du dyra smycken? Inte så mycket mer än förlovningsring och ett halsband från mormor som betyder mycket.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vatten.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mig själv.
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett på knät, från en båtbrygga.
47. Vad har du för ringsignal? Cheek to cheek av Sahara Hotnights.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jag har en låda på vinden som jag fick av mamma, där ligger det snygga bebiskläder med 1980-talets alla färger på.
49. Flirtar du mycket? Nej, jag vet knappt hur man gör.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Ja, jag har ju ingen än men den jag tänker lägga upp är tagen hos min bästis Maya.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Försäkringsboken 2009. Till förmån för min uppsats.
54. Läser du dagstidningen? Ja, på nätet om det räknas?
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Nej, hur gör man det?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Musikhjälpen.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett kontonummer.
59. När var du i kyrkan senast? Det närmaste kyrka jag kan komma är väl på min morfars begravning. <3

Kram till de som vill ha / Emelie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar